Szombat, 2024.Ápr.20, 11:37:50

Túrabeszámolók

Nyitólap » Cikkek » Cikkeim

Az Ucka hegy meghódítása

2010-ben elhatároztuk, hogy a következő évi célunk egy 1000m feletti hegyre történő feljutás. Akkor még nem gondoltuk, hogy az Isztriai-félszigeten kimagasló 1400m magas Ucka nevű hegység lesz a kihívás alanya.

Kora nyári időpontot választottunk a túránk megszervezésére, így 2011. június 11-én neki is vághattunk ennek a kihívásnak. Kiindulási pontunk a Kvarner-öböl partján fekvő Moscenicka Draga strandjáról a tengerből volt, így elmondhatjuk, hogy tengerszintről tekertünk fel 1400m-re.

Ez egy nagyon családi hangulatú csendes kis üdülőhely kikötővel, stranddal és persze még sok érdekes látnivalóval ami ilyen helyen található. Persze nekünk a legérdekesebb a gyönyörű tengernek és szigeteinek hátat fordítva elénk táruló hegy volt, maga a csúcs! Reggel 6 órakor öten veselkedtünk neki a ránk váró 60km-es túrának. Eleinte a faluból felfelé kanyargósan kígyózó beton úton emelkedtünk egyre magasabbra ahonnan végig csodás látvány várt minket az öbölre lenézve.

Körülbelül 5-6km megtétele után kezdődött amire vártunk, egy idegen helyen, idegen terepen tekerni felfelé ki tudja meddig. Kitartóan haladt mindenki és várva vártuk az elénk táruló változatos táj látványait, így nem is nagyon vettük észre, hogy a köves, helyenként erősen emelkedő úton, már 800m-es magasságban járunk. Itt elénk tárult egy végtelennek tűnő kopasz, sziklás selyem füves hegytető amin jobbra nézve feltűnt az úticélunk  a Vojak nevű csúcs.

Kanyargós nehéz terepen haladtunk végig felfelé, a következő pontig, az Ucka faluig. Itt különösen fontos dolgot tehettünk, meg a túránk folyamán, mert nyomós kútból tiszta ivó vizet tölthetünk minden erre alkalmas tároló eszközünkbe. Itt kell megemlítenem, hogy a túrán ez az egyetlen ilyen lehetőség van! Innen felfrissülve folytattuk utunkat a hegytetőre, ami még messze volt pedig eddig is megtettünk már kb 23-24km-t szigorúan felfelé.
Elértük a tetőre vezető betonos utat, ami az egyetlen tekerhető útvonal fel a csúcsra. Pár kilométer megtétele után ismét elénk tárult a tenger, a szigetek és innen jól lehetett látni a Krk-szigetre vezető hidat is. 33.5km megtétele után meghódítottuk az 1400m-en lévő Vojak csúcsot! A körkilátóból páratlan látvány fogadott minket, amivel próbáltunk betelni, de az éjszakai utazás és a hajnali indulás mindegyikünknél pihenőt fújt, így lefelé indulás előtt egy kis evéssel és alvással készítettük fel magunkat a nem éppen pihenésre szolgáló, 30km-es lejtőzés előtt.

A gerincen végig haladva vetettünk még egy pillantást a tájra talán arra gondolva, látjuk -e még ezt valaha. Aztán elég technikás
része következett az utunknak ami egészen Mala Ucka nevű faluig tartott. Ez egy régi hagyományok szerint működő hegyi falucska, ahol leginkább birka tenyésztéssel foglalkozik, az a körülbelül harminc ember aki ott élhet. Legalább másfél óra eltelt amióta elindultunk lefelé, de még csak közelítettünk a következő ponthoz ami az Ucka alagút volt.

Innen Lovran település betonos útjain ereszkedtünk le a tengerig, helyenként 20%-os meredekségű szűk leejtőkön. A tenger mellet kanyarogva, nyugodt tempóban haladva értünk vissza a reggel még sokat magában rejtő Mosenicka Draga-ba, egészen a tengerszintig.

Ezt a túrát ajánljuk mindenkinek aki szereti a kihívásokat, szeret sokáig felfelé tekerni, ugyanakkor nem bátortalanodik el ha másfél órán keresztül tojás nagyságú köveken nehéz terepen kell lefelé haladni.

GPS adatok megtekintéséhez és letöltéshez kattints ide

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta: Mongoo (2012.Jan.12)
Megtekintések száma: 3268 | Hozzászólások: 1 | Helyezés: 5.0/1
1 Gawe
Szervusz!Nagyon tetszik az oldal!Az, hogy a ceikkk szellősen, jf3l e1tle1thatf3an szerkesztettek, a te9me1k (sze1momra) e9rdekesek, a fogalmaze1s tiszta e9s vile1gos.Magam is rendszeres olvasf3ja vagyok a haze1nkban megjelenő sze1medte1stechnikai magazinoknak e9s e9rdekel minden, ami technika.Csak edgy tove1bb!dcdvf6zlettel: Bandi

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.