Csütörtök, 2024.Máj.09, 08:54:33

Túrabeszámolók

Nyitólap » Cikkek » Cikkeim

Mecseki túrák!

A Mecsek rengeteg szépséget rejt magában, bármerre indulunk mindenfelé találhatóak szemet gyönyörködtető tájak! A Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzet a belvárosunktól csak körülbelül 7km-re található Zobákpuszta irányába. Ráadásul ezt a távot sem kell feltétlenül aszfalton, főúton megtenni, mert vannak a városból kivezető erre alkalmas erdei ösvények. Ebben az övezetben találhatóak 20km-es távolságon belül például Pusztabánya, Kisújbánya, Cigányhegyi kilátó, Püspökszentlászló, a Zengő, Rékavölgy, Óbánya, Váralja és végül de nem utolsó sorban a Hármashegy. Ezek a helyek a túra során több útvonal segítségével összekapcsolhatóak, tehát ha Mecseki túrát szervez valaki, a viszonylag kis távolságoknak köszönhetően több nevezetes látnivalót is betervezhet egy útvonalba.

Cigányhegyi kilátó

Hármashegy

Másfelé indulva Komlóról, a Szilvási városrész kertes területein keresztül (Cseresznyák) eljuthatunk egy hosszabb lejtős részen, Magyaregregy irányába, ami egyik széle a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzetnek. Itt található egyik kedvenc útvonalunk Csurgó felé haladva, majd rátérve az erdészeti útra, a Kisújbányai elágazást elhagyva a Pásztor-forrás felé eljuthatunk a Várvölgybe, ahol egyik leghíresebb várunk található Márévár! Itt egy rendkívül tempós, szűk, technikás ösvény található, ahol mindenki próbára teheti mennyire gyors ezen a kígyószerűen tekergőző kanyargós úton.

Márévár kívülről

A Mecseknek ebben a keleti részében számos forrás található így a hosszabb-rövidebb túrák során, több lehetőség nyílik friss jó minőségű víztöltésre!

Mindenképpen kiemelésre érdemes hely Óbánya, ahová elég egyszer elmenni, hogy az ember a szívébe zárja. Kedves kis hely ez, az év minden évszakában sok kiránduló fordul meg itt. Két aprócska tó található, és hosszan a turistaút mentén, illetve többször keresztezve azt egy patak folyik át több kis vízeséssel. A hely hangulata és a kirándulók közvetlensége magával ragadó!

Óbánya

Sikonda felé elhagyva Komlót újabb érdekes és látványos helyekre juthatunk el. Bánoson keresztül eljuthatunk a mostanában zenei rendezvényei és új aquapark-ja miatt méltán híres Orfűre, ami a térség egyik gyöngyszeme!  Kicsivel lejjebb található Abaliget ahol egy cseppkőbarlangot is megtekinthetünk! Ha éppen nyár van, Orfűn fürödhetünk a tóban, fürödhetünk és csúszdázhatunk a strandon, de ha nem fürödni, hanem bringázni szeretnénk jobban akkor továbbhaladva akár az új kerékpárúton, akár erdőn keresztül elérhetünk Remeterétre, ahol három fő irány közül is választhatunk. Elindulhatunk a Jakab hegynek, a Pálos kolostor és a lélegzetelállító Zsongor-kő kilátó irányába, vagy választhatjuk Szentkút, az egykori autós hegyi verseny aszfaltos szerpentinje mellet húzódó kemény lejtős erdei ösvényeit, de dönthetünk úgy is, hogy Árpádtető irányába haladunk és a Melegmányi völgybe, leereszkedve a Kőlyuki barlang felé túrázunk tovább. Vagy maradunk a gerincen és célba vesszük a Tubest. Ha így döntünk a Tv-torony mellett, kipróbálhatjuk a downhill pályát is, de szelídebb ösvényeken haladva is elérhetjük a Tettyét ahol a Havi hegyről szép, panoráma nyílik Pécs városára!

Zsongor-kő kilátó

Komló, (belváros egy része)

Komló tehát szerencsés helyen fekszik, mert minden irányban, elérhető távolságban vannak látnivalók, és jobbnál jobb erdei ösvények, ráadásul ezek jól kombinálhatók.

A legfontosabb: Mi Mecseki Tekergők bár bringával járjuk az erdőket, SOHA NEM SZEMETELÜNK és VIGYÁZUNK A TERMÉSZETRE! Ezért arra kérünk Titeket is kedves sporttársak, ha kedvet kaptatok a Mecsekhez és eljöttök hozzánk túrázni szívesen látunk, de tartsátok be ezeket az alapszabályokat! Köszönjük!

Ugrás a Mecseki GPS útvonalakhoz

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta: Mongoo (2012.Jan.11)
Megtekintések száma: 3944 | Helyezés: 5.0/1
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.