Csütörtök, 2024.Már.28, 10:45:31

Túrabeszámolók

Nyitólap » Cikkek » Cikkeim

Papuk Geopark - túrabeszámoló
2011. május 11-én útra keltünk, hogy bejárjuk a közeli Papuk hegység egy részét. Az út autóval körülbelül két órát vesz igénybe, a Drávaszabolcsi határátkelőnél hagytuk el az országot, és rövidesen ott is voltunk a Papuk Geopark egyik "bejáratánál", Duzluk kis városában parkoltunk minden gond nélkül.

Indulásunk után alig negyed óra múlva már ott is voltunk a túra egyik fő látványosságánál, a Ruzica Grad-nál ez egy 15. századi várrom, hatalmas vastag várfalak jellemzik, itt elidőztünk egy kicsit, és megkerestük a vár egy titkos részében elrejtett geoládát.

Tovább indulva célba vettük az egyik legmagasabb csúcsot a Kapavac-ot ami 792m magasan található. Az időjárás nem volt a legtökéletesebb, májushoz képest hideg volt, és még a várnál elkezdett cseperegni az eső, attól tartottunk nem tudjuk teljesíteni a kijelölt túraútvonalat. Elszántságunk azonban az időjárás fölé kerekedett és elhatároztuk, hogy végigmegyünk. Körülbelül 10 km-el az indulás után elértük a csúcsot. Még sosem láttam ilyet, a hegytetőn liliom virágzott!

A Kapavacon a felhő elérte a erdő szintjét így gyakorlatilag a felhőben tekertünk. Sűrű fehér volt a levegő, szinte inni lehetett belőle, olyan nagy volt a páratartalom. Továbbhaladva az erdő sűrű élénk és sötétzöld színekben pompázott. Nagyon hosszan haladtunk a hegytetőn végig 800 és 900 méter közötti magasságokban ingáztunk, sötét fenyveseken haladtunk keresztül, aztán egyszer csak újra gyönyörű látvány tárult a szemünk elé, május lévén virágzott a medvehagyma, de nem akárhogyan, szinte térdig jártunk benne és amerre a szemünk ellátott mindenütt medvehagyma terült el és a föld nem is látszott alatta. A páratartalomtól szinte csöpögött a víz a növényekről.

Majd 20 km-t haladva a túra felénél körülbelül 30 km-nél értük el Jankovac-ot ahol két szép pisztrángos tó és egy hatalmas vízesés fogadott minket. A tó vize olyan tiszta volt, hogy még az egészen mélyen úszó halakat is tisztán látni lehetett. Itt már eléggé éhesek voltunk és főként fogytán volt a vizünk, szerencsére erre is volt megoldás egy kristálytiszta vizű barlangi forrás oltotta szomjunkat.

A vízesésnél sokat elidőztünk, nem győztünk elég fotót készíteni, viszont mennünk kellett mert eléggé későre járt és még csak félúton voltunk tehát vissza volt még körülbelül 30 km az autóig.

Mivel délután négy óra körül voltunk így döntenünk kellet és úgy gondoltuk a visszautat aszfalton, a főúton tesszük meg hogy még időben hazaérjünk Magyarországra. Ez tehát további 30 km-t jelentett, amit így viszont elég hamar, végig 30 és 40 km/h sebességgel tettünk meg. Útközben a falukban a háború nyomai még erősen látszottak, szétlőtt, lerombolt házak, mellettük vakolatlan, ám újjáépített családi házak, de a falukat alig lakta valaki. Végül megérkeztünk a kis városba Duzlukba előbb még szántunk időt egy geoláda felkutatására, így összesen hármat sikerült a 60 km-es túránk alatt begyűjteni. Körülbelül este 19 és 20 óra körül értünk haza. Ez a túra tehát belefér egy napba, és nagyon sok érdekes látnivalót tartalmaz. GPS útvonalat követtünk végig, így nem volt gond a tájékozódással. 2012. májusában terveink szerint újra visszatérünk ide és az eddig nem látott részeket járjuk be.

A fényképalbumokban találhattok több képet a túráról!

Papauk Geopark túránk - GPS adatok megtekintéséhez és letöltéshez kattints ide!

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta: Mongoo (2012.Jan.07)
Megtekintések száma: 4213 | Hozzászólások: 1 | Helyezés: 5.0/1
1 Abdalaa
Arrf3l e1lmodozom, hogy egyszer majd lesz egy olyan prf3bafolyamat, amneik a prf3be1in m i n d i g, m i n d e n k i ott van, e9s nem kell ezer dolgot csine1lnia mellette senkinek. nekem se. d3 mennyivel kf6nnyebb volna !!!!

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.